Siarka ( S )

Niemetaliczny pierwiastek barwy żółtej, który jest konieczny do budowania niektórych aminokwasów, np. cysteiny i metioniny. Niezbędna dla włosów, paznokci i skóry.
Bierze udział w procesie wydzielania żółci przez wątrobę.

Zalecana dawka dzienna nie jest dokładnie określona, jednak dieta zawierająca odpowiednią ilość białka zapewnia wystarczającą podaż siarki.
Szkodliwe skutki dla organizmu mogą wywołać duże ilości nieorganicznych związków tego pierwiastka.

Co ci daje siarka

  • Poprawia stan skóry, dzięki niej włosy są błyszczące.
  • Pomaga zwalczać zakażenia bakteryjne.
  • Razem z witaminami z grupy B bierze udział w utrzymaniu podstawowego metabolizmu komórek.
  • Pomaga w utrzymaniu prawidłowego utlenowania komórek mózgu.
  • Jest potrzebna do właściwego rozwoju chrząstek i ścięgien, a także stanowi część wielu metabolitów komórkowych, np. koenzymu A.

Najlepsze źródła naturalne to
Chuda wołowina, suszona fasola, ryby, jaja, kapusta, czosnek, brukselka, chrzan, kalafior, rzeżucha, jarmuż oraz w nieco mniejszym stopniu: szparagi, awokado, czarne porzeczki, brokuły, marchewka, selery, kukurydza, dynie, figi, sałata, fasola, majeranek, owies, cebula, pasternak, gruszki, ziemniaki, rzodkiewka, czerwone porzeczki, soja, pomidory, rzepa.

Maści i kremy z siarką mają ustaloną pozycję w leczeniu schorzeń skóry. Przed ich użyciem warto zapoznać się ze składem preparatu, na pewno znajdzie się tam wiele związków dostępnych w aptekach i sklepach ze zdrową żywnością.
Siarka jest stosowana do leczenia artretyzmu, reumatyzmu, miażdżycy naczyń, dny, schorzeń skórnych, dolegliwości płucnych, zaburzeń wątrobowo-żółciowych, infekcji jelitowych, zapaleń zatok przynosowych, tętnic i cukrzycy.

Zapytania z Google:

  • siarka mikroelement
  • mikroelementy siarka
  • makroelementy siarka
  • siarka witaminy

Comments are closed.