Inozytol

Substancja rozpuszczalna w wodzie, należąca do grupy witamin B, wykazująca właściwości lipotropowe. Jej ilość mierzy się w miligramach (mg).
Połączenie inozytolu z choliną to lecytyna. Inozytol bierze udział w metabolizmie tłuszczów i cholesterolu.
Nie określono dotychczas zalecanych dawek dziennych, ale przeciętna zdrowa dorosła osoba przyswaja dziennie około 1 g tej substancji.Woda, sulfonamidy, estrogeny, procesy przetwarzania żywności, alkohol i  kawa niszczą inozytol.
Tak jak cholina, inozytol jest istotny w procesie odżywiania komórek mózgu.

Właściwości

  • Pomaga obniżyć poziom cholesterolu.
  • Utrzymuje włosy w dobrym stanie – pomaga zapobiegać ich wypadaniu.
  • Zapobiega powstawaniu wyprysku.
  • Bierze udział w redystrybucji tłuszczu w organizmie.
  • Wywołuje efekt łagodzący (uspokajający).

Objawy niedoboru
Wyprysk (egzema).

Najlepsze źródła naturalne
Wątroba, drożdże piwowarskie, suszona fasola indyjska, wołowe mózgi i serca, kantalupa, grejpfruty, rodzynki, kiełki pszenicy, nierafinowana melasa, orzeszki ziemne, kapusta.

Warto wiedzieć
Należy przyjmować inozytol łącznie z choliną i innymi witaminami z grupy B.
Osoby pijące dużo kawy prawdopodobnie potrzebują dodatkowych dawek inozytolu. Jeśli ktoś przyjmuje preparat lecytyny, powinien uzupełniać chelatowany wapń, aby utrzymać w równowadze gospodarkę wapniowo-fosforanową, ponieważ zarówno cholina, jak i inozytol wydaje się podwyższać poziom fosforu.
Dobrym sposobem podwyższania skuteczności przyjmowanej witaminy E jest odpowiednia dawka inozytolu i choliny.

Suplementy CaliVita zawierające w swym składzie inozytol

Comments are closed.